Új pedagógusok a Harrerban III. - Interjú Csökönyi Ágnes tanárnővel
Milyen volt először belépni az iskolába?
Amikor először
beléptem az épületbe, azonnal feltűnt az igényes dekoráció, a virágok, és jó
hangulatúnak éreztem az iskolát.
Hogyan fogadták Önt a gyerekek?
Visszagondolva a
kezdetekre úgy érzem, hogy kíváncsisággal, érdeklődéssel fogadtak a gyerekek.
Miben más az előző iskolája és a mostani?
Korábban egy
gimnáziumban tanítottam biológiát és földrajzot, természetismeret tantárgy nem
volt.
Tanítottam a gimnázium
6 osztályos évfolyamain 7. és 8. évfolyamosokat, de zömmel 9.-11. évfolyamos
osztályaim voltak.
Szeret-e itt tanítani?
Igen, szeretek.
Élvezem a hétköznapok kihívásait és szépségeit.
Milyen of. helyettesnek lenni?
Örülök, hogy 5.
évfolyamos osztály osztályfőnök helyettese lehetek, így van időm és lehetőségem
összerázódni az osztállyal. Amennyire tudok, részt veszek az osztállyal
kapcsolatos munkában, szívesen kísérem őket külön programokra, ha Péter bácsi
kéri. Úgy érzem, ezáltal sikerül közelebb kerülni az 5. a osztályhoz.
Szereti-e azokat az osztályokat, amelyeket tanít?
Nagyon érdekes, hogy
mindegyik osztálynak megvan a sajátos hangulata, arculata, így mindegyiket
olyannak szeretem, amilyen.
Hogy-hogy pont a term. ism. szakot választotta?
Biológia-földrajz
szakos tanár vagyok. Mivel a természetismeret döntő részben ennek a két
tantárgynak a keverékéből áll, adott volt, hogy természetismeretet is tanítok
az iskolában.
Egyébként gyerekkorom
óta nagyon érdekel a természet, biológia és földrajz. Lenyűgözőnek tartom a
természet tökéletességét, mindazt, ahogy működik.
Hány évesen döntötte el, hogy tanár lesz, és hogy
választotta ezt a pályát?
Gimnázium utolsó
évében, 18 évesen gondoltam rá, hogy a tanári pályát választom.
Tenkes Helga, Ivony Rozi 6.B
Megjegyzések
Megjegyzés küldése