Új pedagógusok a Harrerban III. - Interjú Csökönyi Ágnes tanárnővel


Milyen volt először belépni az iskolába?
Amikor először beléptem az épületbe, azonnal feltűnt az igényes dekoráció, a virágok, és jó hangulatúnak éreztem az iskolát. 

Hogyan fogadták Önt a gyerekek?
Visszagondolva a kezdetekre úgy érzem, hogy kíváncsisággal, érdeklődéssel fogadtak a gyerekek

Miben más az előző iskolája és a mostani?
Korábban egy gimnáziumban tanítottam biológiát és földrajzot, természetismeret tantárgy nem volt.
Tanítottam a gimnázium 6 osztályos évfolyamain 7. és 8. évfolyamosokat, de zömmel 9.-11. évfolyamos osztályaim voltak. 

Szeret-e itt tanítani?
Igen, szeretek. Élvezem a hétköznapok kihívásait és szépségeit.

Milyen of. helyettesnek lenni?
Örülök, hogy 5. évfolyamos osztály osztályfőnök helyettese lehetek, így van időm és lehetőségem összerázódni az osztállyal. Amennyire tudok, részt veszek az osztállyal kapcsolatos munkában, szívesen kísérem őket külön programokra, ha Péter bácsi kéri. Úgy érzem, ezáltal sikerül közelebb kerülni az 5. a osztályhoz.

Szereti-e azokat az osztályokat, amelyeket tanít?
Nagyon érdekes, hogy mindegyik osztálynak megvan a sajátos hangulata, arculata, így mindegyiket olyannak szeretem, amilyen.

Hogy-hogy pont a term. ism. szakot választotta?
Biológia-földrajz szakos tanár vagyok. Mivel a természetismeret döntő részben ennek a két tantárgynak a keverékéből áll, adott volt, hogy természetismeretet is tanítok az iskolában.
Egyébként gyerekkorom óta nagyon érdekel a természet, biológia és földrajz. Lenyűgözőnek tartom a természet tökéletességét, mindazt, ahogy működik.

Hány évesen döntötte el, hogy tanár lesz, és hogy választotta ezt a pályát?
Gimnázium utolsó évében, 18 évesen gondoltam rá, hogy a tanári pályát választom. 

Tenkes Helga, Ivony Rozi 6.B

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések